រដ្ឋមន្ត្រីទេសចរណ៍នៃប្រទេសអូស្រ្តាលីបានមានប្រសាសន៍ថាវិស័យទេសចរណ៍កំពុងស្ថិតនៅលើផ្លូវដើម្បីដាក់អោយបើកដំណើរការឡើងវិញ 'ក្នុងអំឡុងពេលបុណ្យណូអែលចុងឆ្នាំនេះ '

Image
 រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មទេសចរណ៍និងវិនិយោគរបស់ប្រទេសនេះបាននិយាយនៅថ្ងៃពុធទី ២២ ខែកញ្ញាថាអូស្រ្តាលីកំពុងស្ថិតនៅលើផ្លូវអនុញ្ញាតឱ្យព្រំដែនបើកឡើងវិញនៅថ្ងៃបុណ្យណូអែល។ រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងទេសចរណ៍លោក Dan Tehan បាននិយាយនៅក្នុងសុន្ទរកថាដែលរៀបចំឡើងដោយក្លឹបសារព័ត៌មានជាតិអូស្ត្រាលីប៉ុន្តែបានផ្សាយតាមអ៊ិនធរណេតដោយសារតែការរឹតត្បិតមេរោគ។ លោកបានបន្ថែមថា៖ «វាជាហេតុផលមួយទៀតដែលអ្នករាល់គ្នាគួរតែចាក់វ៉ាក់សាំងហើយយើងត្រូវតែប្រកាន់ខ្ជាប់នូវផែនការជាតិដែលនឹងធ្វើឱ្យព្រំដែនអន្តរជាតិរបស់យើងបើកទូលាយក្នុងអត្រានេះនៅមុនថ្ងៃបុណ្យណូអែល»។ កាលពីដើមសប្តាហ៍នេះលោកថេនបានដាក់ចេញនូវភារកិច្ចមួយចំនួនដែលនឹងត្រូវធ្វើដើម្បីធ្វើឱ្យប្រទេសនៅលើផ្លូវបើកឡើងវិញ។លោកបានមានប្រសាសន៍ថា“ វាមានសារៈសំខាន់មិនគួរឱ្យជឿដែលយើងកំពុងធ្វើការងារត្រៀមរៀបចំនោះ។ ធាតុសកម្មភាពមួយក្នុងចំណោមសកម្មភាពទាំងនោះគឺឆ្លងកាត់អត្រាចាក់វ៉ាក់សាំងជាតិ ៨០% ។ គិតត្រឹមថ្ងៃទី ២២ ខែកញ្ញាប្រជាជនអូស្រ្តាលីប្រហែល ៣៨% បានទទួលវ៉ាក់សាំងការពារមេរោគកូរ៉ូណាទាំង ២ កម្រិត។​ការចាក់វ៉ាក់សាំងជាតិមានសារៈសំខាន់ខ្លាំងណាស់ដែលក្រុមប្រឹក្សាទេសចរណ៍អូស្រ្តាលីបានបង្កើតការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មក្នុងស្រុកពិសេសមួយដ

Tips of Good Service in Restaurant

-  Never stand around in groups of more than two, stay at your station

- Never use profanity

- Always greet your guests by making eye contact with them and with a

smile

- Take guest complaints to your supervisor or solve them yourself if

possible

- Avoid conversations with other employees, especially in the presence of

guest

- Say “Thank you” when tipped, regardless of the amount

- Do not give loud orders

- Never hurry your guests

- Never argue with anyone, especially with the guest

- Carry menu in your hand not under arms

- Do nor mob your face with the side‐towel, and never carry a side‐towel

under your arm or on your shoulder

- Do not put hands in pocket or on hips

- Always use a clean towel

- Do not cross arms in front of chest

- Do not lean on chairs or put your foot on a chair rung. Stand erect or bend

from the waist to listen clearly. Do not crouch down or bend at the knees

- Do not complaint about food to kitchen personnel, tell your supervisor

- If you spill something on a guest, apologize, clean it up and advise your

supervisor

- Do not point in the dining room or gesture at a table

- Always be courteous

- Walk briskly but not run

- Do not walk briskly when leading guests to their seat

- If a guest drops a napkin or flatware, replace it with a clean one

- Do not yell in the kitchen. Any problems with food should be directed to

the manager

- If there is any problem with either the food or the drink do your best to

fix it and make the guest happy. You can suggest another drink, or offer to

take it off the bill or make it again to the guest’s instructions. Be sure to

inform the manager immediately

Thanks for spending your time to read articles. Please have a good day and stay safe.

Comments

Popular posts from this blog